Søk etter nyttige dokumenter i biblioteket.
Agisoft Metashape workflow for processing (drone) images by PhD student Martin Kjenes
The aim of the study was to find out what challenges students experience in geological map teaching across the bachelor program in geology, and to find solutions in discussion with the students.
Student involvement and engagement in teaching is important to ensure proper and effective feedback for development of the curriculum and improvement of teaching methods, which is strongly connected to the iEarth Focus Area 2 “A learning environment for students”.
The purpose of the FROST project is to create new teaching material for fieldwork participants (FPs) aiming to improve preparation for fieldwork from a scientific- and safety-wise.
In this iEarth-funded project, students and staff collectively revised the first year geoscience course GEO1110 at Oslo University.
Denne rapporten presenterer eksempler på bachelorstudenters forskningserfaringer i geofagkurs ved Universitetet i Bergen (UiB) og Universitetssenteret på Svalbard (UNIS).
Bruksanvisning for konfigurering av en Map File i ArcGIS Field Maps for både studenter og forskere.
Dette dokumentet skisserer senterets forvaltningsplan og hvordan vi planlegger å samarbeide innad i iEarth-konsortiet.
Denne rapporten presenterer kvantitative data på bruken av formativ vurdering i geofagkurs undervist i 2021 ved UiT, UiB og UNIS. Data ble samlet inn for å danne grunnlaget for overvåking av overgangen til økt bruk av formativ vurdering i kursene, som er en av handlingene skissert i senterplanen til iEarth (Bakke et al., 2020). Data på bruken av formativ vurdering vil samles inn hvert år i den gjenværende perioden av iEarth (frem til 2025). Formålet med dette studiet er å presentere en kort litteraturgjennomgang om formativ vurdering, resultatene fra undersøkelsene fra 2021, og anbefalinger for årlig datainnsamlingsrutiner for den gjenværende perioden.
Manifest for programdesign for å fremheve kompleksiteten i undervisning og læring.
Please download iEarth logos from our onedrive link here
Rapportmal for iEarth såkornsprosjekt.
Bli inspirert av våre profilfarger.
Inspirasjon: Jordens overflate, geografiske rutenett, linjer/infografikk.
Word-mal med iEarth logo. Det er mulig å få tilgang til mal med både iEarth logo, SFU logo og universitetslogo.
Under utvikling.
In the annual report for 2022, we look back on what happened and look forward to revising some of our plans for further progress.
Centre for Integrated Earth Science Education (iEarth) became a Centre of Excellence in Education (SFU) in 2020. We see progress on many of the ambitions we set out in the project proposal and the action plan. However, curriculum redesign and cultural changes in academia is a slow process that takes time to fulfil. We are on track and believe that our effort in the last year is visible internally and to external collaborators. In the annual report for 2022, we look back on what happened and look forward to revising some of our plans for further progress. iEarth is an innovation project, and we, therefore, need to continuously revise our strategies to reach our long-term visions and goals.
Et og et halvt år etter Senter for Integrert Geovitenskapelig utdanning (iEarth) ble tildelt status som Senter for Fremragende Utdanning (SFU) ser vi fremgang på mange av ambisjonene skissert i prosjektforslaget og handlingsplanen fra 2020.
Who can apply? Faculty, postdocs, PhD students, and students from Earth Science institutions. Instructors and students at Norwegian institutions outside iEarth can also apply for funding, however it is required that there exists collaboration with colleagues at the iEarth institutions.
For å søke på iEarth sine såkornsprosjekter, bruk dette skjemaet.